İnternet Reklam Fiyatları

İnternet reklamları birkaç farklı maliyet türüne göre hesaplanmaktadır. Bu maliyetler üzerinden fiyatlandırma hakkında sizin için derlediklerim.

    • Görüntüleme Başına Maliyet
    • Tıklama Başına Maliyet
    • Dönüşüm Başına Maliyetler
    • Alternatif Reklam Maliyetleri

Görüntülenme Başına Maliyet

( CPM: Cost Per Mile -Thousand Impressions- )

Reklamverenin, görüntülenme başına ödeme yaptığı sistemdir. İnternet reklamı, kullanıcılar tarafından 1000 kez görüntülendiğinde, bu 1 ünite olarak sayılır ve reklam bu ünite üzerinden fiyatlandırılır.

Uygulama Örnekleri:
Display Advertising olarak da adlandırılan Banner’lar ve Zenginleştirilmiş Medya Uygulamaları ( Rich media ads ) genel olarak “görüntülenme başına maliyet” üzerinden fiyatlandırılır.

Piyasa Standartları:
Görüntülenme Başına Maliyet uygulamalarında, piyasa standartları banner’ın büyüklüğüne ve formatına göre değişmektedir. Genel bir standart henüz oturmamıştır fakat piyasada yaklaşık olarak talep edilen ücretler, banner’ın büyüklüğüne göre 1 CPM: 2 $ ile 5 $ arasında değişmektedir. Yayıncı, bu fiyat aralığını banner türüne ve sitesinin kalitesine göre artırabilir.

Örnekler:
728×90 piksel banner ( 1 CPM: 3 $ )
120×400 piksel banner ( 1 CPM: 2 $ )
728×90 piksel “expandable” banner ( 1 CPM: 4 $ )
Ad Corner ( 1 CPM: 5 $ )
Interstitial Banner ( 1 CPM: 5 $ )

Fiyatlandırma Örneği:
1 ünite CPM fiyatı 2 $ olan 1.000.000 görüntülenmede toplam maliyet 2.000 $’dır.
1.000.000 / 1.000 = 1.000 ünite
1.000 ünite X 2 $ CPM = 2.000 $

Avantajlar / Dezavantajlar:
“Görüntülenme Başına Maliyet” uygulamaları, yeni bir marka veya ürünün tanıtımında farkındalık yaratmak için avantajlıdır. Bu tip uygulamaları Tıklama Başına Maliyet uygulamaları ile beraber kullanmak, hem farkındalık yaratmak hem de web sitenize trafik sağlamak için mantıklı bir yöntem olacaktır.
Görüntüleme başına maliyet uygulamalarının dezavantajı ise, Tıklanma Oranlarının çok düşük olması ve web sitenize önemli bir trafik sağlamamasıdır. Bu uygulamalar, marka bilinirliğini artırır ve uzun vadede avantaj sağlayabilir fakat kısa vadeli ve performans bazlı kampanyalarda pek faydası olmaz.

Tıklanma Başına Maliyet

( CPC: Cost Per Click )

Reklamverenin, tıklanma başına ödeme yaptığı sistemdir. Bir site üzerinde bulunan reklam formatlarına her tıklandığında yapılan ücretlendirmedir. Tıklanma başına maliyet; web sitesi ziyaretçi sayısı, reklamın görüntülenme oranı vb. üzerine belirlenmez.
Uygulama Örnekleri:
Google Adwords Reklamları, Facebook Reklamları, Akıllı linkler ( Intellitxt ) ve benzeri reklam formatları genel olarak “tıklama başına maliyet” üzerinden fiyatlandırılır.
Piyasa Standartları:Google Adwords ReklamlarıGoogle Adwords reklamlarında standart bir maliyet yoktur. Tıklama maliyetleri, seçilen “anahtar kelimelere” göre “açık artırma” yolu ile değişken olarak ücretlendirilir. Minimum harcama zorunluluğunuz yoktur. Google AdWords Reklamları için ödeyeceğiniz tutarı belirlemek size kalmıştır. Örneğin 10 YTL’lik günlük bütçe ve reklamınıza yönelik her tıklama için maksimum 15 kuruşluk bir maliyet belirleyebilirsiniz.Facebook Reklamları Facebook Reklamları ( Facebook Ads ) hedef kitle seçerek, “açık artırma” yolu ile değişken olarak ücretlendirilir. Facebook reklamlarında da “anahtar kelimeler” tıklama maliyetleri açısından önem taşımaktadır.Akıllı LinklerWeb sitesi sayfalarında; metinsel içeriğe entegre edilen “Akıllı link” uygulamalarında “Tıklama başına Maliyetler” sabittir, yani bir reklam vermeden önce her tıklama başına ne kadar ödeyeceğinizi bilirsiniz. Akıllı link uygulamalarında, piyasa standartı yaklaşık olarak 0.40 TL civarındadır. Elbette, bu rakam akıllı linkler ile yayınladığınız reklam kutusu formatına göre ( statik imaj, flash animasyon, video vb. ) değişkenlik göstermektedir.
Avantajlar / Dezavantajlar:
“Tıklama Başına Maliyet” uygulamaları, yeni bir marka veya ürünün tanıtımında ve performans bazlı kampanyalarda hızlı trafik sağlamak adına çok faydalıdır. Bu uygulamalar, bütçenizle paralel performans sağlar ve reklamınız daha yayına girmeden bütçeniz karşılığında yaklaşık olarak ne kadar trafik alacağınızı bilirsiniz.
Tıklama Başına Maliyet uygulamalarında dezavantaj sayılmayan fakat dikkat edilmesi gereken konu, Dönüşüm Oranlarıdır. Eğer bir kampanya esnasında tıklamalar üzerinden gelen ziyaretçilerin dönüşüm oranı çok düşükse kampanyanın içeriğini ve reklam araçlarınızı gözden geçirmek en doğru yaklaşım olacaktır.

DÖNÜŞÜM BAŞINA MALİYETLER

Aşağıda bulunan maliyet türleri “Dönüşüm Başına Maliyet” olarak tanımlanmaktadır.

Aksiyon Başına Maliyet

( CPL: Cost per Lead / CPA: Cost per Action )

Kullanıcının, internet reklamına tıklayarak siteye geldiğinde reklamveren tarafından tanımlanmış aktiviteyi gerçekleştirmesinde alınan ücrettir. Bu aktiviteler, e-bülten aboneliği, site üyeliği vb. kullanıcının siteye belirli bir bilgiyi kayıt etmesinden oluşur. Satın alma, para transferleri gibi işlemler bu maliyet türüne dahil değildir.“Aksiyon başına maliyet” uygulamalarında, reklamveren daha çok kontrole sahiptir. Reklamın hangi siteler üzerinde yayınlandığını belirler ve sürekli kontrol edebilir. Bunun sebebi, belirlenen aksiyonun ( site üyeliği, bülten üyeliği vb. ) genellikle ücretsiz olmasından kaynaklanmaktadır.
Uygulama Örnekleri:
“Aksiyon başına maliyet” uygulamaları; banner’lar, Google Adwords veya akıllı linkler vb. tüm internet reklam araçları üzerinden uygulanabilir. Aksiyon başına maliyet uygulamaları; görüntüleme veya tıklama maliyetleri üzerinden değil, sadece belirlenen aksiyonun gerçekleştirilmesi üzerinden fiyatlandırılır. Kullanıcın gerçekleştirdiği her aksiyon başına bir ünite fiyatı belirlenir ve bu fiyatlandırma uygulanır.
Piyasa Standartları:
Aksiyon başına maliyet uygulamalarında hiçbir piyasa standardı yoktur. Bu uygulamalar, belirlenen aksiyonun detayına göre tamamen reklamveren ve yayıncının pazarlığı üzerinden belirlenir.
Avantajlar / Dezavantajlar:
“Aksiyon başına maliyet” uygulamaları, İnternet Reklamcılığında en faydalı yöntemlerden biridir. Bunun sebebi, reklam aracıyla bağımsız olarak trafik hangi kaynaktan gelirse gelsin, sadece belirlediğiniz amaç yani aksiyon gerçekleştiğinde fiyatlandırılmasıdır.
Aksiyon başına maliyet uygulamalarında dezavantaj sayılabilecek bir konu, bu uygulamalarda belirlediğiniz aksiyonun net bir tarih aralığında tamamlanmasının mümkün olmamasıdır. Bu uygulama uzun süreli ve dönemsel bir reklam stratejisi dahilinde kullanılmalıdır çünkü kısa vadeli kampanyalarda istenilen sonucun alınıp alınamayacağı kesin değildir.

Satın Alma Başına Maliyet

( CPA: Cost Per Acqusition )

Kullanıcının, internet reklamına tıklayarak siteye geldiğinde reklamveren tarafından tanımlanmış “satın almayı” gerçekleştirmesinde alınan ücrettir. Satın alma, para transferleri gibi işlemler bu maliyet türüne dahildir.“Satın alma başına maliyet” uygulamalarında, reklamveren daha az kontrole sahiptir. Reklamın hangi siteler üzerinde yayınlandığını belirlemez ve sürekli kontrol etmek durumunda kalmaz. Bunun sebebi, belirlenen “satın alma” işleminin ücretli olmasından kaynaklanmaktadır.
Uygulama Örnekleri:
“Satın alma başına maliyet” uygulamaları; banner’lar, Google Adwords veya akıllı linkler vb. tüm internet reklam araçları üzerinden uygulanabilir. Satın alma başına maliyet uygulamaları; görüntüleme veya tıklama maliyetleri üzerinden değil, sadece belirlenen satışın gerçekleştirilmesi üzerinden fiyatlandırılır. Kullanıcıların gerçekleştirdiği her satın alma başına bir ünite fiyatı belirlenir ve bu fiyatlandırma uygulanır.
Piyasa Standartları:
Satın alma başına maliyet uygulamalarında da hiçbir piyasa standardı yoktur. Bu uygulamalar, yapılan satışın detayına göre tamamen reklamveren ve yayıncının pazarlığı üzerinden belirlenir.
Avantajlar / Dezavantajlar:
Satın alma başına maliyet uygulamaları, İnternet Reklamcılığında en faydalı yöntemdir. Bunun sebebi, reklam aracıyla bağımsız olarak trafik hangi kaynaktan gelirse gelsin, sadece belirlediğiniz satış gerçekleştiğinde fiyatlandırılmasıdır.
Satın alma başına maliyet uygulamalarında da dezavantaj sayılabilecek konu, bu uygulamalarda belirlediğiniz satışın net bir tarih aralığında tamamlanmasının mümkün olmamasıdır. Bu uygulama uzun süreli ve dönemsel bir reklam stratejisi dahilinde kullanılmalıdır çünkü kısa vadeli kampanyalarda istenilen sonucun alınıp alınamayacağı kesin değildir.

ALTERNATİF REKLAM MALİYETLERİ

İnternet Reklam Fiyatları dahilinde, henüz bir standarta oturtulmamış ve Hizmet aldığınız reklam firmaları veya yayıncılar tarafından uygulamanın çeşitine gore tamamen kendi insiyatiflerine göre fiyatlandırma alternatifleri de bulunmaktadır. Bu maliyetlerin örnekleri aşağıdadır:
– Arama Motoru Optimizasyonu ( SEO ) Maliyetleri
– E-Posta Gönderim Maliyetleri
– Advergames Maliyetleri
– Online PR / Sosyal Medya Pazarlama Maliyetleri
– Satış Ortaklıkları ( Affiliate Marketing ) Maliyetleri


Yorumlar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir